Mondjuk el véleményünket a pecatavi buszról?
Talán sokan hallottak róla, hogy Biatorbágy Város Önkormányzata a lakossági igényeknek megfelelően kívánja fejleszteni a 2019. szeptemberében indított helyi közösségi közlekedési szolgáltatást. A biatorbagy.hu oldalra felkerült tanulmány a ViaBusz kibővítésének lehetséges változatait vizsgálja, különös tekintettel a kétirányúsítás és a külterületi zónák bekapcsolásának lehetőségeire. Érdemes belenéznünk, ugyanis a dokumentumokkal kapcsolatban 2021. április 16-áig küldhetjük el a véleményeinket a viabusz@biatorbagy.hu e-mail címre. (A tárgyban érdemes feltüntetni, hogy: „ViaBusz vélemény”)
Idézet a vitaanyagból:
“… A Biatorbágy Város Integrált Településfejlesztési Stratégia – 2014-2020 című dokumentum a külterületekre vonatkozóan az alábbi célt rögzítette:
A legnagyobb lakosságszámmal rendelkező Peca-tó és Katalin-hegy infrastrukturális fejlesztése elsődleges cél, a többi terület fejlesztése csak korlátozottan, viszont
minden terület esetében cél a helyi közösség városi társadalomba integrálása.
A zártkertes övezetek helyi autóbuszvonallal való bekapcsolását tekintve erős ellenérv, hogy a kérdéses területek beépítettségi sűrűsége többnyire igen alacsony, az intézményi, szolgáltatási jelenlét lényegében nulla (némi turisztikai és vendéglátóipari szolgáltatást leszámítva). A legfontosabb probléma, hogy ezekkel az adottságokkal jelentős útvonalhosszabbodás árán igen csekély utasáramlat vonható be, sőt, a jelentős kitérők miatt a meglévő utasok egy részének elvesztésével kellene számolni.
Közösségi közlekedés szempontjából ez azt jelenti, hogy nem oldható meg a külterületek városinak megfelelő színvonalú feltárása, de napi néhány járatos betéréssel célszerű próbajáratot indítani. A próbajelleggel megcélzott betétjáratok becslésünk szerint életképesek lesznek (érdemi
utasmennyiséggel), így a külterületek lakónak biztosítható lesz, hogy eljussanak a városközpontba.
Érdemi utasmennyiségnek tekinthető, ha az adott betétjárati meneten (pl. reggel a városba beközlekedés során) az autóbuszon az átlagos utasszám eléri a 25 főt. Az autóbuszok kihasználtságát illetően igen fontos adat a külső területeken lakó, biatorbágyon tanuló iskolások száma, ami az elvégzett adatösszesítés (1. sz. táblázat) szerint már önmagában is
figyelemreméltó tömegű potenciális utast jelent. “
Ránk külterületekre, leginkább a 2.2 pont vonatkozik.
Ide kattintva letölthető pdf formátumban.
Tisztelt Illetékes!
Pecatavi lakos vagyok véleményem szerint szükség van több járatra reggel és esti órákban is.
Reggeli megkönnyítené a bejárást a mindennapokban a munkahelyemre és nem lenne szükség 2órával előbb felkelni. Esti órákban 2 óránként megy busz amivel szintén összeegyeztethetetlen a haza járás ha valaki estig 7 ig dolgozik.
Valamint sokan laknak Ürge-hegyen is akiknek szintén segítség lenne a busz járatok bővítése.
Mindenapi bevásárlást is egyszerűbbé tenné hogy nem 3-4 óra venni kenyeret azért mert bemegy az ember Biatorbágyra.
Sokan laknak életvitel szerűen külterületen, nagy segítség lenne!
Igen jó lenne ha óránként is lesz az is megfelelő
Én az ürgehegyen lakom és nagyon örülnék neki!! Nem kéne három gyermekkel reggel és délután iskolába menet-jövet a Sóskúti úton a buszmegállóba sétálni!
“Érdemi utasmennyiségnek tekinthető, ha az adott betétjárati meneten (pl. reggel a városba beközlekedés során) az autóbuszon az átlagos utasszám eléri a 25 főt. ”
Nem értem, egy járaton 25 fő? Nem tűnik reálisnak. Félreértek valamit?
Mást sem értek:) A Viabusz 24 ülőhelllyel rendelkezik. 25 fő akkor elég jó kihasználtság lenne, nem?
Persze lehet állni is a buszon, de a helyközi járaton lehet, hogy nem is szabad állni, mindenesetre elég balesetveszélyes.