Mondjuk el véleményünket a pecatavi buszról?

Talán sokan hallottak róla, hogy Biatorbágy Város Önkormányzata a lakossági igényeknek megfelelően kívánja fejleszteni a 2019. szeptemberében indított helyi közösségi közlekedési szolgáltatást. A biatorbagy.hu oldalra felkerült tanulmány a ViaBusz kibővítésének lehetséges változatait vizsgálja, különös tekintettel a kétirányúsítás és a külterületi zónák bekapcsolásának lehetőségeire. Érdemes belenéznünk, ugyanis a dokumentumokkal kapcsolatban 2021. április 16-áig küldhetjük el a véleményeinket a viabusz@biatorbagy.hu e-mail címre. (A tárgyban érdemes feltüntetni, hogy: „ViaBusz vélemény”)

Idézet a vitaanyagból:
“… A Biatorbágy Város Integrált Településfejlesztési Stratégia – 2014-2020 című dokumentum a külterületekre vonatkozóan az alábbi célt rögzítette:
A legnagyobb lakosságszámmal rendelkező Peca-tó és Katalin-hegy infrastrukturális fejlesztése elsődleges cél, a többi terület fejlesztése csak korlátozottan, viszont

minden terület esetében cél a helyi közösség városi társadalomba integrálása.

A zártkertes övezetek helyi autóbuszvonallal való bekapcsolását tekintve erős ellenérv, hogy a kérdéses területek beépítettségi sűrűsége többnyire igen alacsony, az intézményi, szolgáltatási jelenlét lényegében nulla (némi turisztikai és vendéglátóipari szolgáltatást leszámítva). A legfontosabb probléma, hogy ezekkel az adottságokkal jelentős útvonalhosszabbodás árán igen csekély utasáramlat vonható be, sőt, a jelentős kitérők miatt a meglévő utasok egy részének elvesztésével kellene számolni.

Közösségi közlekedés szempontjából ez azt jelenti, hogy nem oldható meg a külterületek városinak megfelelő színvonalú feltárása, de napi néhány járatos betéréssel célszerű próbajáratot indítani. A próbajelleggel megcélzott betétjáratok becslésünk szerint életképesek lesznek (érdemi
utasmennyiséggel), így a külterületek lakónak biztosítható lesz, hogy eljussanak a városközpontba.

Érdemi utasmennyiségnek tekinthető, ha az adott betétjárati meneten (pl. reggel a városba beközlekedés során) az autóbuszon az átlagos utasszám eléri a 25 főt. Az autóbuszok kihasználtságát illetően igen fontos adat a külső területeken lakó, biatorbágyon tanuló iskolások száma, ami az elvégzett adatösszesítés (1. sz. táblázat) szerint már önmagában is
figyelemreméltó tömegű potenciális utast jelent. “

Ránk külterületekre, leginkább a 2.2 pont vonatkozik.
Ide kattintva letölthető pdf formátumban.

5 hozzászólás

  1. Oláh Olívia szerint:

    Tisztelt Illetékes!

    Pecatavi lakos vagyok véleményem szerint szükség van több járatra reggel és esti órákban is.
    Reggeli megkönnyítené a bejárást a mindennapokban a munkahelyemre és nem lenne szükség 2órával előbb felkelni. Esti órákban 2 óránként megy busz amivel szintén összeegyeztethetetlen a haza járás ha valaki estig 7 ig dolgozik.
    Valamint sokan laknak Ürge-hegyen is akiknek szintén segítség lenne a busz járatok bővítése.
    Mindenapi bevásárlást is egyszerűbbé tenné hogy nem 3-4 óra venni kenyeret azért mert bemegy az ember Biatorbágyra.
    Sokan laknak életvitel szerűen külterületen, nagy segítség lenne!

  2. Pap szerint:

    Igen jó lenne ha óránként is lesz az is megfelelő

  3. Virág Anita szerint:

    Én az ürgehegyen lakom és nagyon örülnék neki!! Nem kéne három gyermekkel reggel és délután iskolába menet-jövet a Sóskúti úton a buszmegállóba sétálni!

  4. Kovács Béla szerint:

    “Érdemi utasmennyiségnek tekinthető, ha az adott betétjárati meneten (pl. reggel a városba beközlekedés során) az autóbuszon az átlagos utasszám eléri a 25 főt. ”

    Nem értem, egy járaton 25 fő? Nem tűnik reálisnak. Félreértek valamit?

  5. Kovács Béla szerint:

    Mást sem értek:) A Viabusz 24 ülőhelllyel rendelkezik. 25 fő akkor elég jó kihasználtság lenne, nem?
    Persze lehet állni is a buszon, de a helyközi járaton lehet, hogy nem is szabad állni, mindenesetre elég balesetveszélyes.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük