Segítség az új villanyszámlához

2021. szeptember 1-jétől egyetemes villamosenergia-szolgáltatóváltás történt Pecató területén is. Az eddigi ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt.-t a MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. váltotta fel. Hogy ez pontosan mit jelent, azt pár szóban összefoglalom, és próbálok egy kis segítséget nyújtani az eligazodásban.

A szolgáltatóváltás leegyszerűsítve azt jelenti, hogy ezentúl az MVM-től érkezik a számla, és nekik kell fizetni. Minden paraméter marad a régiben, ezzel kapcsolatban nekünk elvileg valóban nincs tennivalónk. A probléma ekkor lehet, ha régi ügyfélként szeretnénk telefonon intézkedni.

Én azt tapasztaltam, hogy az új szolgáltatónál – az időközben megjelent adatvédelmi törvény miatt – személyes adatok hiányára hivatkozva nem lehet intézkedni, de még információt sem adhattak a saját előfizetésemről. Személyesen kellett egyeztettem az adatokat az ügyfélszolgálaton. Ezt elvileg e-mailben is megtehettem volna, de én gyorsabbnak láttam a személyes intézkedést. Az is volt.

Vevő vs. Felhasználó azonosító

Ezek az azonosítók szükségesek minden ügyintézéshez. Nekem elsőre nem volt világos így érdemes tisztázni.

  • Vevő (fizető) azonosító: Ez egy 10 számból álló azonosító, ami a felhasználóhoz, az előfizetőhöz köthető.
  • Felhasználó azonosító: Ez egy 8 számból álló azonosító, ami a felhasználói helyhez, vagyis az ingatlanhoz köthető.

Ha például az ingatlan gazdát cserél, akkor a fizető azonosító változik, a felhasználó azonosító nem.
Ezek az azonosítók a számla fejlécében megtalálhatók.

Webböngészővel

Fontos dolog, hogy webes online felületet is váltanunk kell.
Eddig a https://ker.elmuemasz.hu oldalon intézkedhettünk, itt láttuk a számláinkat, a jövőben viszont a https://ker.mvmnext.hu/ oldalon lehet ugyanezt tennünk. A belépési azonosítók változatlanok. A csavar az a dologban, hogy a régi számlák sajnos nem elérhetőek az új oldalról, így ha valaki a régi számlák között szeretne böngészni, annak vissza kell mennie az ELMŰ webes felületére.

Egyébként az új MVM oldal több szolgáltatást nyújt, segítségével ügyintézhetünk, információhoz juthatunk. Én például innen foglaltam könnyedén időpontot az érdi ügyfélszolgálatra. Igaz, a leghamarabbi időpont egy hétre volt.

Okostelefonról

Az MVM Next EnergiApp alkalmazás jobb, mint amilyenre a neve sikeredett. Egyszerű, áttekinthető, javaslom használni. Ha kell, egyszerűen bejelenthető vele a mérőállás, megtekinthetjük online a számlákat, és online be is fizethetjük. Ne gyártsunk felesleges papírszámlát. Sajnos az ELMŰ-MVM váltás előtti számlák nem elérhetőek itt sem. Az alkalmazás részletes leírása az MVM oldalon megtalálható.

Ha eddig minden világos volt, most mindent összezavarok

Szolgáltatóváltás történt ugyan, de a műszaki tartalomért felelős cég nem változott. Elegánsan „Területileg illetékes hálózati elosztónak” hívják. Ha esetleg ezt látjuk valahol leírva, akkor az E.ON-ra gondolnak. Hogy ne legyen annyira unalmas az életünk, külön webfelület és külön telefonos alkalmazás van az E.ON-hoz. https://eloszto.elmu.hu/ és az E.ON Hálózat alkalmazás.

Az MVM belépési kódunk ide nem jó, a regisztrációhoz itt egy újabb azonosítóra lesz szükségünk, mégpedig a „fogyasztásmérő azonosító számára” azaz a mérőóra 10 jegyű gyártási számára. Ez rajta van a számla 3. oldalán, a középső blokkban található táblázat első oszlopában, vagy magáról az eszközről is leolvasható.

Az E.ON weboldala felépítésében hasonlít a már említett weboldalakhoz, csupán néhány műszaki dologgal kapcsolatos menüpontból van több. Például belépve könnyedén be tudjuk jelenteni a közvilágítás hibáját, és külön menüpont van arra is, ha valakit fel akarunk nyomni áramlopás miatt. A telefonos E.ON Hálózat alkalmazás ettől egyszerűbb. Néhány menüpont itt is megegyezik az MVM telefonos alkalmazással. Például innen is be tudjuk jelenteni a mérőállást. Apró adalék, hogy igazából az E.ON-hoz fut be minden mérőállás-bejelentés, akik továbbítják az adatokat az MVM-hez. Nagyszerű opció, hogy hibabejelentést is indíthatunk az alkalmazásból. Ez ideális abban az esetben, ha mondjuk elmegy az áram, és számítógépen nem tudnánk megtenni.

Okos óra

Jelenleg Pecató területén is folyamatosan zajlanak a mérőállomások cseréi. Új digitális órákat kapunk, melyeket több esetben GSM modullal is felszerelik. Ez lehetőséget teremt arra, hogy ne kelljen diktálnunk az állást, hanem távleolvasással rögzítsék. Én azt hittem ez alapbeállítás, de nem, ezt a szolgáltatást külön kell kérni.

Legközelebbi ügyfélszolgálati irodák

Számlázás: MVM
2030 Érd, Balatoni út 66.
(Nyitva: hétfő-kedd: 8-14, szerda: 8-20, csütörtök-péntek: 8-14)

2040 Budaörs, Ébner köz 2.
(Nyitva: hétfő: 8-12, szerda: 14-18)

Műszaki ügyek: E.ON
2030 Érd, Budai út 7/b.

ELMŰ-MVM-E.ON

Összefoglalva elmondható, hogy az online ügyintézés logikája egy kis gyakorlással megszokható, de sokkal jobban örülnék a jelenlegihez hasonló letisztult felületnek, ahonnan azonban mindent el lehetne intézni, legyen az számlázási vagy akár műszaki ügyintézés. De kénytelenek leszünk megtanulni, mert a telefonos ügyintézés a 10 perces várakozási idővel (kipróbáltam) nem opció.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük